✕ Home
  
▵ Up
Spike
Spike

Spike is an hacked delta 3D printer used to punch a paper sheet.

The experiment started as a test for printing graphics and texts for Laura, a young high-school student with limited vision, who wants to study engineering but find difficult to read graphics and images compared to the easiness of braille written.

By coding the g-code with Rhino and Grasshopper it's possible to build a path that simplifies an image or a graphic (for instance Young modulus diagram) then interpolate the curve with points, varying in distance and pressure, in order to allow multiple path to cross and still being sensible by touch.

Spike can paint too. It is possible to position a tank filled with liquid, or resin, where Spike can dip at a certain frequency, realizing an image visible to everyone.

Spike è una stampante 3D delta hackerata usata per perforare un foglio di carta.

L'esperimento è iniziato come test per la stampa di grafica e testi per Laura, una giovane studentessa liceale con visione limitata, che vuole studiare ingegneria, ma trova difficile leggere grafica e immagini se confrontate alla facilità del braille scritto.

 

Codificando il g-code con Rhino e Grasshopper è possibile costruire un percorso che semplifica un'immagine o un grafico (ad esempio il diagramma del modulo di Young), interpolando la curva con punti, variandone la distanza e la pressione, in modo da consentire la percepire con il tatto più linea anche incrociate

 

Spike può anche dipingere. È possibile posizionare un serbatoio pieno di liquido, o resina, dove Spike può immergersi ad una certa frequenza, realizzando un'immagine visibile a tutti.