✕ Home
  
▵ Up
Oh!Carina
Oh!Carina

Oh!Carina is a fluid mixer exploiting two, or more, internal cavities. The mixer doesn't need to be assembled, instead, is made of a single piece made with 3D Printing Technology. In fact, the cavities couldn't be realized without additive manufacturing technology since the undercuts of the shape. 

Internal tanks were designed in such way that liquids don't come out when filled horizontally from the two openings.

When the object is raised vertically the liquid comes out from a bottom opening mixing together. Realizing the object with 3D printing allows it to be reproduced in various scales and capacities responding to the needs of for different applications.

Oh! Carina è un miscelatore di fluidi che sfrutta due o più cavità interne. Il mixer non ha bisogno di essere assemblato, invece, è realizzato in un unico pezzo realizzato con tecnologia di stampa 3D. Infatti le cavità non potevano essere realizzate senza la tecnologia di produzione additiva dai sottosquadri della forma. 

I serbatoi interni sono stati progettati in modo tale che i liquidi non escano quando sono riempiti orizzontalmente dalle due aperture.

Quando l'oggetto viene sollevato verticalmente, il liquido esce da un'apertura inferiore che lo rimescola. Realizzare l'oggetto con la stampa 3D consente di riprodurlo in varie scale e capacità rispondendo alle esigenze di diverse applicazioni.